PÅSK HELG...

Jahapp... nu ska vi se då.....Det är långfredag och dagen har gått oändligt fort.. kollar klockan och hon e snart "kvällen"..jisses.. jaja.. va ska jag skriva...

Hur vi brukar fira påsk?...
Det har varierat lite hur vi firat, men de har faktiskt alltid blivit att mamma vill goocka för sig själv i hemmets lugna vrå och min smulan brukat komma upp till mig och sessorna.
Vi har tagit de lugnt och sen tagit oss den tradionella lunken me påsk kärringarna...
Nått år så va "Annurs" me ..fast han höll koll på maten.. kollade av den då och då så att den gick att äta..Han offrade sig för oss och provsmakade innan vi hann hem.haha..

Har för mig att de va förra året som barnen mutade smulan och anders så dom skulle komma upp hit.. Anders skulle slippa gå med oss och fick spela spel elle kolla nån film...så han fick slippa lunken ..*skrattar *..  

I år blir de faktisk bara jag och brudarna.  =( otroligt ensamt och tomt...men klart att de inte alltid kan passa alla me resor och ekonomi.. HEEELT förstående med de.

Issa och Maddis ska gå själva med bus Wilma..herregud.... HUR ska detta gå .? ? !!!? ? 
GPS på barn ..? ? nån som har en till låns?
Eller förslag till hur man får barnen att lyda mammornas regler..
HÅLL ER PÅ GÅRDEN!!!! och bara raka vägen till deras förra dagis fröken Mona..och sen tillbaka till gården..

Jag och den satanistiska katten får va hemma och vänta in de små kärringarna...Jippi....vilken spännande påsk...

Attans.. men håller tummarna för nästa år.. då kan ju Mackan komma med ju .. va påsk gubbe ..

Kommentarer
Postat av: simone

HAHAH aa fattar du va coolt eller? mackan påskgubbe =) meeen de va synd att du inte kunde komma till sabbe och böna..

skulle gärna gett dig gps till madde om ja hade haft någon men sorry..du får hålla i pumpen och hoppas att de finns en gud för er med ; P

2009-04-10 @ 17:52:20
URL: http://smulanochmackan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0