Underbara dag

Idag vaknade jag upp i lugn och ro ...
hörde barnens ljuva stämmor vid 8.
Då var det full debatt om barnprogram eller om vilken kanal som skulle va på tv:n..haha..
Jag bestämde mig ganska snabbt att jag inte tänkte bli inblandad i deras diskusion, istället så rättade jag till mig i en bra ställning ...typ..
över hela dubbel sängen.. och ta ta taaa taaaaa.....
en bok.. det var en magisk bok som fångade mig väldigt länge..
Visst svarade jag barnen om kompis val och klädsel...men slet inte ögonen från raderna ..
KUNDE BARA INTE..

Den underbara dagen fortsatte med planen att hämta upp goaste vännen på stan, först skulle vi handla några saker för att ha nåe gott att tugga på till kaffe och barnen skulle ju få lördags godis ju!...
Men innan jag for iväg på min Ferrari testarosa
så skulle jag ju förklara alla regler och sånt som gällde när modern va på andra äventyr.
Det blev lite mutor från modern till barnen + kompis,..
 Fyllda baguetter och festis...och ja just..massa små kakor,, så med andra ord..
PICNICK i lekparken under solens strålar!!... *blink blink* .. kan väl inte bli bättre,, eller

joooo...för när jag och vännen traskade ut från affären så bara stannade jag upp..
där va den!!:..
 en Sandra top..
!! woooow.. en enkel top me typ..lite babydoll stuk över den .. och puffärm..LITEN..
 men den va jättefin.vill gärna köpa den vita oxå.. hehe,.. ja just,,, jag köpte den svarta ,.hehe..
Men sen fick de bära hemåt till vildarna...

På  vägen hem slog de oss att vi måste ju äta mat....hm...vem vill laga mat när de e 50grader ute ... ja inte jag iallafall..lättövertalad va jag verkligen..fixade samtal så att lilla söta Meja oxå fick äta med oss...
Men vi valde att ta massa kaffe på min balkong först, barnen hade ju nästan nyss ätit sina baguetter så de va ju inte hungriga när vi väl kommit hem.
På balkongen blev de mkt skratt och tvär tystnad.. *dom dom dom doooom*..heeelt inne i varsin bok..
sen kunde vi kolla till så den andra levde sen tillbaka in i bokens dramatik och spänning.
Och jag vinklade och vred mig för att få nån jävla gnutta färg på kroppen...
 jag har verkligen inte ärvt min mammas solgener .. förbaskat ...

Ta ta ta taaaaa,, PIZZA och film "Se upp för dårarna"..  och alla issas kommentarer ..
"kolla nu ..o kolla.. hahah.-.hörde ni .. haha.kolla ,,. ja nu e de kul kolla.."

TYYYST UNGE  !!  VI KOLLAR JU PÅ SAMMA FIIILM!!!!!

(Harkel... ja de värsta med detta är ju att ungen är oootroooooligt lik sin moster..
hon har ju film/kommentar minne som heter duga...
Dom 2 kan verkligen memorera allt som händer... och naturligtvis ska ju kunskapen delas med oss andra *skrattar*)

Åter till min underbara dag

Jag och goaste vännen valde att slappa efter maten..och vart va bästa platsen för denna stillsamma aktivitet..
ooom inte min trånga men underbara balkong..
(underbar och underbar...jag har en iallafall hehe )
Där höll vi iallafall till tills solen nästan försvunnit..
vi pratade väl på om all möjlig gojja som vanligt...

Sen blev de dags för henne att mata sina katter.. haha..
 alltså skulle hon hemmåt.. och jag skulle ropa in mina smutsiga troll...
De va så skitiga att det blev fotspår efter dom .. skrattar ..
men skitiga barn e lyckliga barn heter de ju..
Haha.. att barn kan ha såååå roligt i badet ...
där inne satt dom och gjorde olika ljud i vattnet och i muggarna som fanns där...
jäääsingen va de skrattade...de va så skönt att höra... 
men sååå kom de som jag väntade på ...kriget...
" Kan du hålla andan länge??" frågar Issa sin lillasyster...
då höll hjärtat på att hoppa ut ur bröstet på mig !!!!..
NU DRÄNKER HON MIN MADDIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så så .. nuuuuuuuuuuuuuuu e de dags att komma upp sa jag med lite panik i rösten...
och trodde jag skulle svimma när jag såg deras badvatten.-.. YACK.. fy .f*******n vilket äckligt vatten..
.herregud...har de inte badat på flera år elle ? ? .. hahaha

Sen gick tiden iväg och jag hamna framför tv.n och barnen likaså....
Maddis var den första att ge upp striden.. bäddade in sin i sitt täcke och somnade innan hon nuddat kudden tror jag....men så skrek de att hon höll på att frysa ihjäl ( eh.. låg med pyjamas och täcke)
Fick lov att ge henne en go filt..så hon inte drömde om isbjörnar.. hahah ojoj va svammel..

WOOOW.. det e ju hockey hör jag nästa barn säga och min kväll kunde inte sluta så mkt bättre..
Issa och jag hamnade framför tv.n och kollade på när SWE spöade skiten ur AUT...
woohoooo..målen hagla ju in!!
 ( men mamma .. jag hinner ju inte me .. nu e de mål igen...oh oh oh .. men nu  .... nu blev de ju mål IGEN....)
Matchen slutade 7-1..
En nöjd och väldoftande Issa la sig i sin säng ...
men vrålade även hon om att hon höll på att frysa ihjäl.. *skrattar*..
min känsla sa mig att de kanske fått solsting.. hahah...

NU ska jag sätta punkt på min underbara dag med att ta mig ett svalkande bad!!.....

Tack mina underbara små troll!!.. mamma älskar er !

SÅÅÅ:: nu har jag bloggat syster... heheh ;)

Kommentarer
Postat av: motti

Ett litet tillägg bara,,ja tänk om du nån gång kunde bli lika brun som mor din,haaa haaa,,ja sitt där du o pressa på ballkongen.ja ska kika på solen lite ja..kram på sej

2009-04-26 @ 01:04:24
Postat av: Dotter Nr1

GÅ GENAST IN IGEN!!!!

2009-04-26 @ 09:42:06
Postat av: simone

ja de va minsann att ta igen bloggandet kan ja säga!! haha..höll på och sätta kaffe i halsen flera ggr..först när de kom upp att jag kommenterar filmer :D hahah..och sen när Issa fråga Madde om hon kunde hålla andan..haha..kan se mig dig då!! skrattar sen om mammas sol pigment..vilket jag har ärft en del av iaf..nu har jag ju inte kunnat legat ute som jag velat men solat ute 1 gång och har redan ränder iaf =D HAHAH

2009-04-26 @ 10:30:26
URL: http://smulanochmackan.blogg.se/
Postat av: Stora syster

Jag solar och jag solar och jag solar... INTE en gnutta färg har jag fått... blev lite röd på axeln igår men mer blev de inte .. gah!!

2009-04-26 @ 11:59:02
Postat av: simone

lämna en kommentar till mig när du börjar blogga igen...

2009-05-05 @ 20:53:17
URL: http://smulanochmackan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0