Dagen före...2 års nykterhet

 

I morron söndag e det en speciell dag för mig..

en liten milstolpe i mitt liv...

 

För i morron är det 2 år sedan jag slutade dricka alkohol..

I 2 år har jag låtit bli att dricka..

 

Det började med en kul grej ..för "problem" det hade jag minsan inte ..

inte ens min lilla syster skulle få mig på dom tankarna att jag hade problem..

 Att alkoholen hade blivit en viktig del av mitt liv hade jag ingen aning om,
 inte förens jag tog bort den ..

 Abstinens och mörka drömmar..

De mörka drömmarna fick mig att bli osäker .....

 

Än i dag kan jag vakna upp alladeles svettig och

nervös för att jag börjat dricka..

för i drömmarna faller jag för frestelserna...

 

Idag har inte alkoholen samma makt över mig...

 Men jag e inte kaxig,

jag är väl medveten om giftet som finns i denna dryck.

 De gift som fått många att tappa balansen...

jag vill inte tappa balansen..inte någe mer..

 Med båda fötterna i marken står jag nu ..

Har inga planer att ändra på min plats,

inte bakåt iallfall..

nu är det bara stegen framåt som räknas..

 

Ett steg i taget...en dag i taget...

Milstolpe efter milstolpe...

 

Med värme och kärlek i hjärtat ...

så kan jag ärligt säga att jag har min lilla syster Simone att tacka för min nya syn på värdet på mitt liv.

 Det var hon som fick mig att öppna ögonen ..

se vägen mot ett friskare liv..

 

Så Smulis.. <3

jag älskar dig och är dig evigt tacksam !!

Med din hjälp och ditt stöd så har jag hamnat där jag e idag ..

Och i morron ...2 års nykterhet..

 

 Till er som läser
det är aldrig försent att ta första steget mot ett sundare liv..
Det är inte lätt och inte smärtfritt ..

Men jag lovar att det är värt det..!!


Kommentarer
Postat av: simone

du ska veta att jag har inte gjort någonting utan de är DU som har gjort detta jobbet..

vad jag har gjort är att finnas här..men den du ska tacka för att du står där du gör är framförallt dig själv..sen att jag petade in dig på ett spår som du av någon anledning köpte är ja väldigt glad för..och stolt över..

så keep going..de gör ja..=)

denna gången ska ja inte säga: må gud vara med dig för de kan INTE ja utan denna gång..må ja vara med dig!!! du och ja Sandra, du och ja...

2010-01-10 @ 22:29:06
Postat av: simone

ps. fantastiskt va de smittar av sig =)

2010-01-10 @ 22:29:54
Postat av: Sandra..

tårar i ögonen.. "förbaskade allergi"...

Men du e min iinspiritationskälla !!



ÄLSKER DAJ!! du o jag hjärtat



Tack för dina värmande ord...snörvlar

2010-01-10 @ 22:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0