En bit på vägen ....

 

 

Mycket som sker inom mig ..

inte bara i tanken utan i kroppen..

 Jag har inte bara tagit hand om mina alkoholproblem...

utan även mina tablett problem..

 Den 30/12-09

så hade jag nått stadiet 3 månader utan anti depp medics.

Ingen medic som hämmar mina känslor och infall..

inte ens anfall...

 Jag lever nu ett mer känslosamt liv, men ett mänskligt liv.

Bättre insikt och förståelse..

 Jag är mer observant i vad som händer runt mig,

och i mig..

jag e nu både alkoholfri och anti tabl fri .

 

Som att det inte räckte...

Jag går nu även i terapi sen snart 4 månader tillbaka, KBT.

( Kognetiv Beteende Terapi)

Och detta för min OCD ( Obsessive Compulse Disorder) 

Äntligen ska jag få bukt med ångesten och jobbiga situationer..

Många års tvångstankar och tvångshandlingar som ska ändras till de normala..

 

Många jobbiga timmar, många tårar och mycket ångest,

men allt detta har ett slut..

ett mål..

 

Min störd lista ska rivas i tusen bitar...!!

 

Jag ska äntligen normaliseras...

ni anar inte hur befriande det är att få veta att jag oxå ska leva normalt..

men samtidigt så skrämmande..

jag vet ju inget annat än hur jag lever nu och har levt i så många år...

 

Vill leva normalt!!

Att få slippa undvika vissa situationer för att jag vet att de ger mig ångest och jobbiga tankar..

Att äntligen få bara njuta av mitt liv..

få börja leva..

igen..

 

Jag ska äntligen normaliseras..

 

 Allt denna info lämnar jag inte för din skull,...

utan för min egen skull...

för att finns mina bedrifter nerskrivna så kan jag ju gå tillbaka och läsa om vad jag har lyckats med..

 

Fast en del av mig vill ju visa just DIG att ..

DU är INTE ensam ..de finns fler som kämpar mot samma mål...

att få bli frisk..

normal...


Kommentarer
Postat av: motti

Grattis gumman va duktig du är,starkt gjort,tänker på dej,kramiz motti,,

2010-01-10 @ 21:53:47
Postat av: simone

ja verkligen!!!!

2010-01-10 @ 22:23:07
Postat av: Susan

Vad glad jag blir för din skull!! Bra kämpat & fortsätt så!! Hoppas du vet att jag tänker på dig! Kramar i massor

2010-02-07 @ 10:28:17
URL: http://mammasusan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0